Socialiniai tinklai

Mokslas

Virš Jutos ežerų pradėjo lyti žuvimis

technologijos

Paskelbta

data

Sugalvotas ekstremalus, bet neįtikėtinai efektyvus būdas atkurti žuvų populiaciją.

Jei kada aplankysite vieną iš daugelio Jutos kalnų ežerų ir staiga iš dangaus pradės lyti žuvimis nenustebkite, tai visai ne miražas ar koks nors triukas. Tai – naujausias valstijos bandymas padidinti upėtakių populiaciją.

JAV valstija Juta yra gerai žinoma dėl savo puikių, kalnuose esančių ežerų. Juos labai pamėgo žvejai, nes čia galima smagiai pažvejoti upėtakių. Tačiau norint, kad šie tolimieji ežerai būtų nuolat gausūs žuvimi ir atviri pramogautojams, juos būtina periodiškai įžuvinti.

Anksčiau šis įžuvinimo procesas buvo labai sunkus ir nepatogus. Upėtakių mailius būdavo sudedamas į pienui skirtus bidonus ir vežamas sukvežimiais. Tačiau iki pačių ežerų privažiuoti yra neįmanoma, todėl likusį kelią žuvys budavo gabenamos žirgais.

Dabar Jutos valstija rado daug greitesnį ir ekstremalesnį sprendimą, kaip saugiai nugabenti žuvų mailių. „Utah Division of Wildlife Resources“ (DWR) savo socialinėje paskyroje „Twitter“ išplatino iš pirmo žvilgsnio šokiruojantį vaizdo įrašą. Jame matyti kaip iš skrendančio lėktuvo virš vieno iš Jutos kalnų ežerų yra išmetamas upėtakių mailius.

„Smagus faktas“, rašė DWR savo „Twitter“ paskyroje, „Mes žuvų mailiumi iš dangaus aprūpinome daugelį Jutos ežerų. Žuvys yra mažos – nuo 1 iki 3 colių (maždaug 2-7 cm) ilgio – tai leidžia pasiekti didesnį nei 95 % žuvų išgyvenamumo rodiklį net ir krentant iš didelio aukščio.“

Toks įžuvinimo būdas gali atrodyti žiaurus, tačiau dėl to, kad žuvys yra tokios mažos, o jų kūnai tokie tiesūs ir lengvi, jos kuo puikiausiai išgyvena šiuos „šuolius“ iš lėktuvo.

Juk ir natūralioje aplinkoje šios kalnų ežerų ir upių žuvys sugeba plaukti prieš stiprią srovę ir, tiesiogine to žodžio prasme, šokinėdamos kopti į krioklius. Iš tikrųjų mokslininkai apskaičiavo, kad 90 % žuvų Niagaros upėje gali išgyventi 50 metrų kritimą nuo legendinių Niagaros krioklių.

Tad ir DWR yra įsitikinę, kad jų įžuvinimo būdas yra pats tinkamiausias. Žinoma, lėktuvai skrenda kaip įmanoma žemiau ir stengiamasi, kad žuvų mailius patirtų kuo mažesnį stresą. Ir šis procesas vyksta gerokai greičiau nei, kad pervežant upėtakius automobiliais ir žirgais. Pastarasis procesas užtrukdavo keletą dienų ir reikalaudavo nuolatinio deguonies koncentracijos stebėjimo.

Dabar Jutos valstija naudojasi šia ekstremalia, bet labai efektyvia įžuvinimo technika ir taip gali išsaugoti daugiau kaip 200 Jutos kalnų ežerų, kuriuos pasiekti yra itin sudėtinga. Jie šiuos ežerus įžuvina hibridine Š. Amerikos ežerų upėtakių rūšimi „spleikais“ (lot. Salvelinus fontinalis) ir arktiniais kiršliais (lot. Thymallus arcticus). Šios žuvys yra iš anksto sterilizuotos, tad iškart išvengiama natūralios populiacijos sutrikdymų ir galimų neigiamų padarinių.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kosmosas

Mokslinis darbas apie pažengusios civilizacijos kosminius laivus, kuriuos varytų mažos juodosios skylės ir juos būtų galima surasti su Fermi teleskopu

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

Norėdami aptikti svetimas civilizacijas, astronomai turi mąstyti originaliai ir daryti tam tikras prielaidas, kaip tos kitos gyvybės formos galėtų atrodyti bei kokius technologinius pėdsakus galėtų palikti po savęs.

Naujausias ir net šiek tiek šokiruojantis Kanzaso valstijos universiteto matematiko mokslinis darbas yra turbūt geriausias pavyzdys ką reiškia „think out of the box“ (mąstyti kitaip, kūrybiškai, originaliai ir netradiciškai).

Mokslininkas daro prielaidą, kad pakankamai pažengusi svetima civilizacija greičiausiai gali sukurti tokius kosminius laivus, kuriuos varytų mažos juodosios skylės.

Taip, mažos juodosios skylės galėtų būti tokių kosminių laivų energijos šaltinis ir mokslininkas teigia, kad astronomai, pasinaudoję aplink Žemę skriejančiu Fermi teleskopu, stebinčiu dangų gama spindulių ruože, galėtų užfiksuoti tokių erdvėlaivių judėjimą.

Pagrindinė idėja, pasak matematiko Louis’o Crane’o, yra ta, kad juodosios skylės energija varomas erdvėlaivis paliks išskirtinį gama spindulių pėdsaką.

Louis’as teigia, kad astronomai galėtų šiuos erdvėlaivių paliktus gama spindulius aptikti pasinaudoję aplink Žemę skriejančiu Fermi teleskopu.

„Jei kuri nors pažangi civilizacija jau turi tokio tipo erdvėlaivius, dabartiniai [labai didelės energijos] gama spinduliuotės teleskopai gali juos aptikti iki 100-1000 šviesmečių atstumų“, – sakė Crane’as. „Juos (tokių erdvėlaivių paliktus gama spindulių pėdsakus aut. past.) būtų galima atskirti nuo natūralių šaltinių, kadangi per metus ir dešimtmečius jie [erdvėlaivių gama pėdsakai] keistųsi.“

Crane’as taip pat provokuojamai teigia manantis, jog astronomai jau iki šiol galėjo pastebėti keletą gama spinduliuotės šaltinių, „kuriems nebuvo surastas natūralus paaiškinimas“.

Mokslininkas taip pat svarsto ką reikštų civilizacijai sukurti dirbtinę juodąją skylę ir tai skamba dar egzotiškiau.

„Norint pagaminti dirbtinę juodąją skylę, mes turėtume sutelkti milijardo tonų gama spinduliuotės lazerį į atominio dydžio objektą“, – sakė Crane’as. „Tai lyg bandymas padaryti tiek aukštųjų technologijų branduolinių bombų, kiek Žemėje yra automobilių. Mastas yra už dabartinių pasaulio ekonomikos ribų. Tik civilizacija, visiškai įvaldžiusi Saulės sistemą, turėtų pakankamus išteklius [sukurti dirbtinę juodąją skylę].“

Skaityti daugiau

Kosmosas

„SpaceX“ „Starship“ variklis pralenkė Rusijos variklius, kurie mušė rekordus dvejus dešimtmečius

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

„SpaceX“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad bendrovės „Raptor“ variklis, skirtas „Starship“ ir „Super Heavy“ valdymui, viršijo Rusijos mokslininkų sukurtų raketų rekordą, išlaikytą daugiau nei du dešimtmečius.

Žinomas kaip degimo kameros slėgis, Raptor pranešė, kad jis viršijo šiuolaikišką Rusijos variklį RD-180, pasiekdamas jėgą lygiavertę vienam „Tesla“ modeliui 3, subalansuotą kiekviename „Raptor“ degimo kameros kvadratiniame colyje, o aparatūra tiesiogiai greta raketų variklio varpinės formos antgalis.

Vis dar per anksti karūnuoti Raptor kaip naują oficialų rekordo laužytoją. Nuo 2000 m. RD-180 patikimai skraido su ULA „Atlas V“ raketomis, kurių kameros slėgis yra aukštas ~ 257,5 baro (3735 psi), o „Raptor“ atlieka integruotą bandymą maždaug du metus , o visiškai integruotą bandymą – mažiau nei Septynias dienas. Taigi faktas, kad „Raptor“ pasiekė apie 269 barus (3900 psi), yra beveik neįtikėtinai įspūdingas pasiekimas.

Skaityti daugiau

TavoWEB reklama

Jūsų reklama čia

Skaitomiausi