Socialiniai tinklai

Aktualijos

Vartotojų teisių gynimo centras pradėjo tyrimą dėl „Bitė Lietuva“ reklamų

Avatar

Paskelbta

data

Gavęs vartotojų pranešimų dėl mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė Lietuva“ mobiliojo interneto reklamos, Vartotojų teisių gynimo centras pradėjo tyrimą. Bus siekiama nustatyti, ar operatoriaus reklamos teiginiai, kad „Bitė Lietuva“ mobilusis internetas yra greičiausias Lietuvoje, neklaidina vartotojų.

Vartotojų teisių gynimo centras dėl mobiliojo 4G interneto matavimų kreipėsi į bendrovę „TelcoQ“, kuri visame pasaulyje teikia interneto greičio matavimo paslaugą „Rotten WiFi“. Jos greičio matavimo metodika leidžia lyginti mobiliojo interneto greitį visoje Lietuvos teritorijoje. Visų operatorių internetas tuose pačiuose taškuose bei tuo pat metu vertinamas naudojant tuos pačius mobiliuosius įrenginius. Prieš 1,5 metų „Rotten WiFi“ jau tyrė Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių interneto greitį.

„Mobilusis internetas šiandien tapo daugeliui vartotojų ypač svarbia paslauga, todėl žmonėms svarbu gauti tikslią informaciją apie paslaugas. Gavome vartotojų prašymų ištirti, ar reklamos teiginiai yra tikslūs, ir tai padarysime padedami šios srities ekspertų „Rotten WiFi“. Įvertinsime ekspertizės rezultatus ir, jei tam bus pagrindo, kreipsimės į atsakingas valstybės institucijas bei prašysime operatoriaus sustabdyti reklamos transliacijas“, – sako Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas.

Pasak jo, verslo pastangos pristatyti Lietuvos vartotojams pažangias paslaugas yra labai sveikintinos, tačiau labai svarbu, kad gyventojus pasiektų tiksli informacija. „Mobiliojo ryšio operatorių paslaugomis naudojasi kiekvienas, ir jų reklamos yra labai matomos, nes telekomunikacijų bendrovės yra vieni didžiausių reklamdavių Lietuvoje. Todėl labai svarbu, kad ryšio operatoriai pateikdami informaciją klientams laikytųsi aukščiausių skaidrumo standartų ir įstatymų reikalavimų. Tikimės, kad pradedamas tyrimas atsakys į visus vartotojams kylančius klausimus, ir padės operatoriams informaciją vartotojams pateikti dar aiškiau“, – sako P. Mereckas.

„Bitė Lietuva“ praėjusį mėnesį paskelbė ir vėliau visoje šalyje transliuotos reklamos priemonėmis plačiai pristatė teiginį, kad „tarptautinių nepriklausomų ekspertų „Speedtest.net“ („Ookla“) surinktais 2015 metų II ir III ketvirčio duomenimis, „Bitės“ 4G mobiliojo ryšio tinklas pagal duomenų išsiuntimo ir parsiuntimo spartą (naudojantis 4G įrenginiais su 4G SIM kortelėmis) yra greičiausias 4G mobilusis tinklas Lietuvoje“.

Vartotojų teisių gynimo centras prašo interneto greičio ekspertų atsakyti į klausimą, ar „Bitė Lietuva“ reklama apie greičiausių Lietuvoje 4G mobiliojo interneto tinklą yra tiksli ir neklaidina vartotojų.

Nors visoje Lietuvoje transliuojamoje reklamoje teigiama, kad operatoriaus 4G internetas yra greičiausias šalyje, jis nėra prieinamas didelėje dalyje šalies teritorijos. Remiantis paties operatoriaus „Bitė Lietuva“ skelbiamu interneto padengimo žemėlapiu, 4G interneto paslaugos nėra teikiamos bent jau Akmenės, Ignalinos, Kelmės, Lazdijų, Kupiškio, Skuodo, Šakių, Šalčininkų, Širvintų, Švenčionių, Pasvalio rajonų ir Kazlų Rudos bei Rietavo savivaldybių teritorijose.

Vartotojams taip pat kyla klausimų dėl teiginio apie greičiausią 4G internetą korektiškumo. „Bitė Lietuva“ savo reklamose kalba apie praėjusių metų II-III ketvirčių matavimų duomenis, tuo tarpu Ryšio reguliavimo tarnyba 2015 m. gruodžio 21 d. paskelbė kitokį rezultatą parodžiusį savo 4G interneto greičio tyrimą. Jo duomenimis, „Bitė Lietuva“ 4G (LTE) tinklo aprėptis esant silpnam ryšio signalui yra 20-25% Lietuvos teritorijos. Tuo tarpu kitų operatorių šis rodiklis yra 80-85% ir 70-75% Lietuvos teritorijos.Vartotojų teisių gynimo centras

Nuogąstaujama, kad tokie rezultatai prieštarauja „Bitė Lietuva“ paskelbtiems tyrimo teiginiams. Ryšių reguliavimo tarnyba skelbdama savo tyrimą nurodė, kad jam pasitelktas Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos patvirtintas ITU-R P. 525 bei Deygout 94 difrakcijos modelis, o jo derinimui atlikta daugiau nei pusė milijono matavimų, ir rezultatai atspindi tikėtinus LTE atraminio signalo (RSRP) lygius 1,5 m aukštyje virš žemės paviršiaus. Tuo tarpu „Bitė Lietuva“ savo naudojamos metodikos nedetalizuoja ir nenurodo, keliais ir kuriuose Lietuvos miestuose atliktais matavimais remiamasi, o tai riboja vartotojų galimybę vertinti reklamos teiginių pagrįstumą.

Asociacija Vartotojų teisių gynimo centras buvo įsteigtas 2000 metais. Centras yra nevyriausybinė organizacija, kuri užsiima vartotojų teisių gynimu visoje Lietuvoje, gina viešąjį interesą ir ekonominius vartotojų interesus. Centras atstovauja vartotojų interesams Standartizacijos taryboje, teikia pasiūlymus dėl naujų vartotojų teises bei pardavėjų ir paslaugų teikėjų pareigas reglamentuojančių teisės aktų projektų, informuoja vartotojus kaip silpnesnę sutarties šalį telefonu per televiziją radiją bei spaudą. Į Centrą kreipiasi vartotojai, ieškantys teisinės pagalbos.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kaune

„Kautra“ traukiasi iš maršrutinių taksi verslo

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Nuo liepos 1 dienos Kaune nebeliks maršrutinių taksi. Bendrovei „Kautra“ pranešus apie nuostolingos veiklos nutraukimą, miestas pasiruošė maršrutinių taksi pakeitimui mažais ir dideliais autobusais. Į juos persėdę kauniečiai keliauti po miestą galės kur kas pigiau.

„Dirbome mieste 5 metus, turėdami didelį norą, viziją Kaune keleivius vežti moderniai ir šiuolaikiškai. Vis tik pamatėme, kad teikdami socialinę paslaugą negalime tikėtis komercijos ir patiriami nuostoliai yra per dideli. Dėkojame keleiviams, kurie iki šiol rinkosi maršrutinius taksi kelionėms mieste. Miestas viešąjį transportą puikiai vysto savarankiškai, perkami nauji autobusai, troleibusai. Jaučiamės, kad mūsų misija yra atlikta ”, – teigė bendrovės „Kautra“ direktorius Linas Skardžiukas.

Anot Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Pauliaus Kero, įstatymai neleidžia savivaldybei subsidijuoti nuostolingos maršrutinių taksi paslaugos. Todėl siekiant kuo mažesnių nepatogumų kauniečiams, maršrutinius taksi Kauno gatvėse pakeis nauji autobusų maršrutai, kiti bus dažninami arba pratęsiami.

Mobilizuotos pajėgos

„Atsižvelgdami į  padidėjusias paslaugų apimtis dirbantiems vairuotojams atostogas planuojame taip, kad būtų užtikrintas visokeriopas keleivių aptarnavimas bei būtų patenkinti vairuotojų atostogų poreikiai“, – sakė bendrovės „Kauno autobusai“ Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.

Maršrutinių taksi vairuotojais taip pat bus pasirūpinta – dalis jų pereis dirbti į “Kauno autobusų” įmonę, dalis liks dirbti „Kautros“ tarpmiestiniuose maršrutuose.

R. Stankaičio teigimu, nuo rugsėjo keleivius Kauno gatvėmis pakvies keliauti naujais mažos talpos autobusais. Juose galios visos lengvatos, kuriomis šiuo metu naudojasi autobusų ir troleibusų keleiviai.

Siekiant užtikrinti didesnį keleivių saugumą bei išlaikyti maršruto reguliarumą, naujieji mažos talpos autobusai keleivius įlaipins ir išlaipins tik stotelėse.  Rinkdamiesi šiai dienai įprastą galimybę per 30 min. nuo kelionės pradžios persėsti į kitą transporto priemonę, keleiviai į visas viešajam transportui priklausančias transporto priemones (troleibusus, didelės ir mažos talpos autobusus) per 30 min. galės persėsti nemokamai. Viešojo transporto tinkle likus vieningai bilietų rūšių ir kainų sistemai, visame viešajame transporte bus taikoma dabar veikianti lengvatų sistema.

Svarbi informacija

Nuo birželio 15 d. iš pardavimų išimamas terminuotas maršrutinių taksi bilietas, tad turintys terminuotą bilietą juo galės naudotis iki liepos 1 d. Pinigų suma turima kortelėje galės būti išnaudota žymėti bilietus autobusuose ir troleibusuose.

Daugiau informacijos apie naujus maršrutus ir tvarkaraščius nuo liepos 1 d. kviečiame ieškoti interneto svetainėse: www.kaunoautobusai.lt, www.kvt.lt bei www.stops.lt/Kaunas Informaciją nemokamu telefonu 8 800 20 000 teiks kauniečių aptarnavimo centras „Mano Kaunas“.

Skaityti daugiau

Komentaras

Ar CTL. apžvalgininkas Ruslanas Baranauskas nustatė skundikus savo adresu?

Ruslanas Baranauskas

Paskelbta

data

Tik debilai ir idiotai išsiduoda ką yra suplanavę ir žaidžia atviromis kortomis, nesislapsto, savo veiksmais parodo tikrąjį veidą, dar labiau suteikia peno mano populiarumui, iškelia podiumui.Dirbu savo darbus istorijos srityje ir nesiekiu tapti žvaigždūnu- man to nereikia…Tačiau dvasios liumpenai patys to nežinodami daro iš savęs pajuoką, manę savo pačių baimės įkaitu.Jie gyvena netoli -mano Skirsnemunės miestelyje .Žiemą laikydami klešnėse kišeninio biliardo rutuliukus, absoliučiai dėję skersą ant užpustyto pagrindinio kelio, sustojo pieninės aptarnavimas, laidotuvių procesijos, žmonės neapsikentę komentavo rajoninėje spaudoje- dabar pradėjo pabusti iš komytės.Buvo ir smėlio, žvyro, pajėgų atlikti visiems darbams, bet esant ūkvedžiu tokiam Juozuliui, kuris prie ruselio srutukes traktoriuku stumdė- dabar tapo ministeriu, muštruojančiu pašalpinius-kam to reikia? Pūslaitės ant delnų užaugs nuo fizinės veiklos.Jurbarke jau didžiausia bedarbystė šalyje ,Skirsnemunėje nėra vaistinės ,kirpyklos, viešo toleto, nieko, seniūnijoje murksoma bele valdiškai prastumti dieną ir namo. Trūkus kantrybei kreipiausi į Jurbarko administraciją ir miestelio Stachanoviečiai sukruto prieš rinkimus kaip reikalas, barstyta, atsirado grederiukas prie Juozulio traktoriuko. Bet Skirsnemunės seniūnija herojų nepamiršo, skundo autorius gmailu žinomas darbo spartuoliams ir ūkinių prekių parduotuvėje Juozuliukas pasiteiravo kas man moka, užsako skundus.Juozukas nenešioja kostiumuko ir kortelės ant švarko, profesoriams tai nelygis, o miestelyje yra visų dirbančių už pašalpos pajuokos subjektu, taip lazdavojamo žmogaus nemačiau, nes neturi nei tolerancijos nei etinių postulatų.Tad galimai aišku ,kas po mano fb skelbimo dėl rašto darbų per fake anketą man ėmė grasinti, bauginti prisidengus teismo sekretorės pavarde. Gordijaus mazgą man nesunku išrišti.

Skaityti daugiau

Skaitomiausi