Socialiniai tinklai

Eismas

Iš „Tesla Model 3“ laukiama dramatiškų pokyčių ir tai bloga naujiena visiems kitiems automobilių gamintojams

Avatar

Paskelbta

data

Prieš keletą dešimtmečių automobilių saugumas užėmė aukštą poziciją klientų ir gamintojų prioritetų sąraše, o kai kurios kompanijos — tarkime, Volvo — padarė tai savo automobilių pardavimų arkliuku.

Automobiliai dabar daug saugesni, nei bet kada anksčiau, tačiau technologijų pažanga kelia ir klientų lūkesčių kartelę. Morgan Stanley automobilių analitikas Adam Jonas mano, kad 35 000 $ kainuosiantis Tesla Model 3, kurio pasirodymo laukiama vėliau šiais metais, pakeis tai dramatiškai.

Automobilių avarijose vien JAV kasmet žūsta 30 000 – 40 000 žmonių, tad saugumas savo svarbos toli gražu nepraranda.

Technologijos tam tikra prasme ir padeda ir kliudo: jutikliai, oro pagalvės, deformacijos zonos, ir, pažymėtina, Tesla Autopilot sistema, sumažino nelaimingų atsitikimų ir mirtingumo lygį. Bet tuo pačiu vairuotojus labiau nei bet kada blaško įvairiausi automobilio prietaisai ir dėmesio įkyriai reikalaujančios blyksinčios lemputės, jau neminint vis labiau plintančio mirtinai pavojingo įpročio vairuojant naudotis mobiliaisiais telefonais.

Jonas mano, kad visa tai paveiks milijonai mylių, kuriuos įveiks Tesla automobiliai, ypač plačiajam vartotojui skirti Model 3 — maždaug 400 milijonai mylių per dieną. Ir šios mylios gali būti įveiktos dešimt kartų saugiau, ir nelaimingų atsitikimų skaičius sumažėtų 90%. Jonaso nuomone, tai reiškia, kad naudoti automobiliai, neturintys Tesla saugumo ir bepiločio vairavimo technologijų, automobilių rinkoje bus verti daug mažiau.

2 PAGRINDINIŲ IDĖJŲ SUJUNGIMAS

Pagrindinėje savo tezėje apie mobilumo transformaciją, Jonas apjungia du esminius komponentus. Pirma, Tesla’os gebėjimas rinkti duomenis ir pritaikyti pažangias saugumo galimybes vis didėjančiai savo automobilių flotilei turi didžiulį saugumo patobulinimo potencialą ir, tiesą sakant, gėdina tradicinius automobilių gamintojus, dar nepateikusius galinčios konkuruoti technologijos.

Antra, Jonas prognozuoja, kad naudotų automobilių rinkoje kurį laiką gali kilti problemų. Neseniai jis pabrėžė, kad automobiliai, neturintys didžiosios dalies vairavimą palengvinančių savybių bus ne tik menkiau vertinami už naujus automobilius, tokią techniką turinčius, jie bus nepageidaujami ir gal netgi nelegalūs.

Štai kaip tai galėtų vykti.

Jei Model 3 pavyks ir milijonai Autopilotuojamų automobilių atsidurs gatvėse, tai galėtų paveikti saugumo statistiką, kas akivaizdžiai pademonstruotų, kad juose esančios technologijos yra pranašesnės už visa kita ir paskatintų reguliuotojus panašių technologijų įrengimo reikalauti visuose automobiliuose – kitaip jie neišlaikytų bandymų, būtinų registravimui visose valstijose.

Analogiška padėtis yra su taršos ribojimo technologijomis, įsigalėjusiomis praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje. Dabar didžiojoje daugumoje parduodamų naujų automobilių, kad atitiktų emisijų reikalavimus, turi būti specialios sistemos. Panašus reikalavimas galėtų būti pritaikytas ir pusiau save vairuojančioms technologijoms.

Žinoma, didžioji problema, kad jei senesni automobiliai bus pripažinti smarkiai nesaugesniais už naujus, naudotų automobilių rinka gali sugriūti. Senesniems automobiliams, kurie jau gerokai nuvertėję ir už kuriuos savininkai nebemoka, tai nebūtų didelė bėda. Bet naujesniems naudotiems automobiliams, neturintiems Model 3 lygio technologijų, tai būtų katastrofa.

PRITAISOMA TECHNIKA?

O tai kodėl gi prie senesnių automobilių tiesiog nepritaisius naujesnės technologijos?

Nes tai neveiks. Technologinis sprendimas, tinkantis, tarkime, Volkswagen Jetta, gali netikti naudotam Chevy Cruze. Automobilių gamintojai per pastaruosius porą metų suprato, kad autopiloto ir vairavimo pagalbos įrangą reikia įmontuoti į automobilius prieš pradedant serijinę gamybą.

Tačiau yra ir galima geroji pusė automobilių gamintojams, kurie nėra Tesla. Elono Musko kompanija negali patenkinti kasmetinio JAV 17 milijonų naujų automobilių poreikio, tad, jei senesni automobiliai bus greičiau išleisti į pensiją, automobilių gamintojams atsivers galimybė parduoti daug naujesnių, saugesnių transporto priemonių. Prisiminkime praėjusio amžiaus dešimtąjį dešimtmetį, kai turintys dideles vinilinių plokštelių kolekcijas pakeitė jas į CD ir muzikos verslui tai buvo kaip niekad geri laikai.

Nesužinosime, kaip viskas klosis, kol nebus išleistas Model 3 ir taps dažnesniu svečiu keliuose. Bet Jonas tikisi kažko didelio su toli siekiančiomis pasekmėmis.

Elektromobiliai

Mus puola – Elonas Muskas pareiškė, kad „Tesla“ atakuojama iškastinio kuro pramonės: „čia jums ne pasivaikščiojimas parke“

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo „Twitter“ paskyroje pasidalino nerimą keliančiomis žinutėmis. Elonas teigia, kad kompanija patiria „tradicinės iškastinio kuro pramonės ir tradicinės automobilių pramonės atakas.“

Amerikoje išrinkus prezidentu Donaldą Trumpą, kuris nepraleidžia progos įgelti elektromobilių sektoriui ir viešai demonstruoja savo prielankumą iškastinio kuro pramonei, pastaroji per paskutinius kelerius metus sustiprino savo pastangas „blokuoti klimato kaitos politiką“ ir į įvairias visuomenę klaidinančias iniciatyvas investuoja šimtus milijonų JAV dolerių.

Nuošalyje nelieka ir sparčiai augantis elektromobilių sektorius. Net ir tokios, iš pirmo žvilgsnio nekaltos reklamos, kaip neseniai paviešino „Toyota“ automobilių gamintojas, prisideda prie – reikia sakyti tiesiai šviesiai – propagandos skleidimo prieš elektromobilius.

Dar 2016-aisiais vykusioje konferencijoje Elonas Muskas teigė, kad „žmonės turi sukilti prieš negailestingą ir milžinišką iškastinio kuro pramonės skleidžiamą propagandą.“

Dabar „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad „baimės kampanija prieš Tesla pasiekė naujas aukštumas.“

Elonas taip pat paaiškino, kodėl jis mano, kad jo įmonės yra puolamos:

„Tesla daro įtaką galingiems interesams. O didžiosios automobilių ir naftos kompanijos nežino ką reiškia padorus elgesys. SpaceX kovoja su pagrindiniais JAV kariuomenės rangovais ir dėl nacionalinių vyriausybių vykdomų kosmoso programų. Čia ne pasivaikščiojimas parke.“

Per pastaruosius keletą mėnesių „Tesla“ patiria itin didelį spaudimą. Paskelbus apie prastus 2019-ųjų metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus, bendrovės akcijų kaina smuko. Bet tai jai ne pirmas kartas, kai „Tesla“ jaučiasi puolama.

Prieš kelerius metus „Tesla“ kompanija teigė, kad prieš juos vykdoma propaganda ir kompanija paviešino kokias schemas tuo metu naudojo naftos pramonė. O kad pastarosios atstovams netrūksta fantazijos ir pinigų – yra patvirtinusi ir buvusi EPA vadovė.

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Transportas

Naudinga žinoti: ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos – nepasiklysti šiuose žymėjimuose padės „Continental“ pateiktas pavyzdys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ant padangos šono esantis užrašas „235/55 R 18 100 W PremiumContact 6 MO“ nurodo padangos plotį milimetrais, aukščio santykį, skersmenį coliais, apkrovos ir greičio indeksą, modelio pavadinimą ir gamintojo originalios įrangos žymėjimą.

Skaičius „235“ reiškia, kad padanga yra 235 mm pločio, o „55“ – santykį procentais tarp padangos aukščio ir pločio – milimetrais tokios padangos aukštis yra tik 130 mm. „R“ raide žymimos radialinės padangos, naudojamos beveik visiems lengviesiems automobiliams – diagonalinės padangos dažniausiai pritaikytos specializuotai technikai.

„18“ reiškia ratlankio skersmenį, „100“ yra apkrovos indeksas – šiuo atveju nurodoma, kad padanga pritaikyta iki 800 kg siekiančiai apkrovai. „W“ yra greičio indeksas, prilygstantis 270 km/h („H“ – 210 km/h, „V“ – 240 km/h, „Y“ – 300 km/h). „PremiumContact 6“ yra vasarinių „Continental“ padangų modelis, „MO“ žymėjimas reiškia, kad padangos atitinka „Mercedes“ modelių reikalavimus. BMW modeliams pritaikytos padangos žymimos žvaigždute (*), „Audi“ – „AO“, „Jaguar“ – „J“ – vien tik Europos automobilių gamintojams „Continental“ siūlo daugiau kaip 650 skirtingų padangų modelių su originalios įrangos žymėjimu.

Ką reikia žinoti apie padangų pagaminimo metus?

Padangų pagaminimo metus galima sužinoti pagal skaičius, esančius prie DOT raidžių. Pasižiūrėkite į paskutinius keturis skaičius – pirmieji du reiškia padangos pagaminimo savaitę (galimi skaičiai nuo 01 iki 53), o du paskutiniai – padangos pagaminimo metus. Tad, pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX2718“ reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 27-ą savaitę.

Iki 2000 metų padangų gamintojai padangų gamybos metus žymėjo trijų skaičių kombinacija. Taip pat paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Continental“ savo padangų žymėjime naudojo trikampį simbolį (◄) reiškiantį, kad padanga buvo pagaminta 10-ajame dešimtmetyje (pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX274◄“ reiškia, kad padanga buvo pagaminta 1994-ųjų metų 27-ą savaitę).

Rekomenduojama, kad visos automobilio padangos (įskaitant ir atsarginę), pagamintos prieš dešimt ir daugiau metų, būtų pakeistos naujomis – net ir tos, kurių protektorius dar nėra nudilęs.

Skaityti daugiau

Skaitomiausi