Socialiniai tinklai

Verslas

„Lidl Lietuva“ suteiktas pasaulyje pripažintas geriausio darbdavio sertifikatas

Avatar

Paskelbta

data

Geriausio darbdavio apdovanojimą prekybos srityje 2017 m. pelniusi „Lidl Lietuva“ sulaukė dar vieno pripažinimo. Ši kartą bendrovei suteikti prestižiniai „Top Employer 2019 Lietuva“ ir „Top Employer 2019 Europe“ sertifikatai, kuriuos reglamentuoja „Top Employers Institute“. Geriausio darbdavio sertifikatai suteikiami vieneriems metams.

„Top Employer“ sertifikatus bendrovės gauna už aukštus žmogiškųjų išteklių standartus bei išskirtinai geras darbo sąlygas organizacijoje. Sertifikatas ne tik suteikia svertą organizacijų prekiniam ženklui bei stiprina įvaizdį, bet ir leidžia gerąja praktika dalintis su kitomis sertifikuotomis ir įvertintomis organizacijomis. Šiuo metu „Top Employers Institute“ savo pasauline sertifikavimo programa vienija geriausias 1500 organizacijų daugiau nei 118 pasaulio šalių.

„Džiaugiamės šiuo įvertinimu, nes tai reiškia, jog augame ir tobulėjame teisinga linkme. Vertingiausias mūsų įmonės turtas yra darbuotojai, kuriems suteikiame galimybes siekti profesinio ir asmenybės augimo. Mums svarbiausia, kad darbuotojai jaustųsi įvertinti ir turėtų galimybes tobulėti. Stengiamės sukurti draugišką ir profesionalią aplinką, investuojame į darbuotojų gerovę. Šis sertifikatas tik dar labiau paskatina tęsti praktiką, kurią sėkmingai vykdome nuo pat pirmos savo veiklos pradžios dienos Lietuvoje“, – sako „Lidl Lietuva“ direktorius Radostin Roussev-Peine.

Šis sertifikatas tik dar labiau paskatina tęsti praktiką, kurią sėkmingai vykdome nuo pat pirmos savo veiklos pradžios dienos Lietuvoje

Organizacijoms – aukščiausi atrankos standartai

„Top Employers Institute” yra nepriklausoma Nyderlanduose įsikūrusi organizacija, kuri nominuoja geriausius darbdavius visame pasaulyje. „Top Employer“ sertifikatą gali gauti tik tos kompanijos, kurios savo darbuotojams, nepriklausomai nuo pareigybių statuso, suteikia geriausias darbo bei tobulėjimo sąlygas. Visos sertifikuojamos bendrovės yra vertinamos pagal aukščiausius tarptautinius „HR Best Practices Survey“ standartus.

„Mes tikime, kad 2019 metais sertifikuotos organizacijos demonstruoja išskirtines sąlygas darbuotojams ir skatina šios praktikos augimą, daugiausiai dėmesio skiriant žmonėms. Šios kompanijos padeda praturtinti darbo rinką savo išskirtiniu požiūriu žmogiškųjų išteklių valdymo kokybei ir būtent todėl jos yra pripažįstamos kaip geriausias darbdavys“, – teigė „Top Employers Institute“ vadovas Davidas Plinkas.

Tyrime dalyvaujančios įmonės turi atitikti griežtus talentų valdymo strategijų kūrimo, darbuotojų poreikio planavimo, naujų darbuotojų integravimo, mokymosi ir tobulėjimo programų, atlyginimų bei priedų sistemų sudarymo ir lyderystės ugdymo sritims taikomus kriterijus.

„Top Employers Institute” ypač aukštai įvertino „Lidl Lietuva“ talentų valdymo strategiją, darbuotojų poreikių planavimą, darbuotojams sudaromas karjeros sąlygas ir lyderystės projektus. Iš kelių etapų sudaryta pažangi „Lidl Lietuva“ talentų ugdymo programa užtikrina nuolatinį darbuotojų tobulėjimą. 2018 metais net 15 proc. „Lidl Lietuva“ darbuotojų buvo pakelti į aukštesnes pozicijas.

Darbuotojų gerovės užtikrinimui – išskirtinis dėmesys

Siekdamas ir toliau išlaikyti geriausio darbdavio statusą bei palankiausias sąlygas savo darbuotojams, „Lidl“ nuo Naujųjų metų reikšmingai padidino atlyginimų biudžetą bei pristatė kitas naujoves, skirtas darbuotojų motyvacijai ir gerovei užtikrinti. Nuo sausio 1 d. visų pardavėjų ir logistikos centro darbuotojų – ne vadovų – algos pakilo 7 proc., nepriklausomai nuo darbo stažo. Maža to, visi „Lidl“ darbuotojai turi galimybę kilti karjeros laiptais įmonės viduje arba siekti tarptautinės karjeros užsienyje.

„Lidl“ savo darbuotojams suteikia ir kitas motyvuojančias privilegijas. Nuo sausio mėnesio „Lidl“ visus savo darbuotojus apdraudė papildomu sveikatos draudimu. Šis papildomas, įmonės lėšomis apmokamas sveikatos draudimas, suteikia galimybę apdraustiems darbuotojams naudotis privačių sveikatos priežiūros įstaigų paslaugomis: gydytis pasirinktose klinikose, lankytis pas gydytojus specialistus, atlikti įvairius tyrimus, pirkti vaistus, naudotis kitomis sveikatos stiprinimo paslaugomis. Itin darbuotojų sveikata besirūpinantis „Lidl“ kasmet kviečia darbuotojus nemokamai skiepytis nuo gripo, pasirūpina arbata ir vaisiais darbo vietoje, suteikia galimybes sportuoti.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Verslas

JAV įsiskolinimas vizualizuotas 100 JAV dolerių kupiūrose

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Šimtas dolerių

Dešimt tūkstančių dolerių

Vienas milijonas dolerių

Šimtas milijonų dolerių

100 milijonų dolerių = 1 metai darbo 3500 vidutinių amerikiečių

Vienas milijardas dolerių

Vienas trilijonas dolerių

JAV skola 2017 metais – 20 trilijonų dolerių

Skaityti daugiau

Energetika

Paskelbta ataskaita, kuo iš tikro užsiima didžiosios naftos ir dujų kompanijos

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

Kaip praneša „The Guardian“, penkios didžiausios pasaulio naftos ir dujų kompanijos per metus išleidžia šimtus milijonų JAV dolerių lobistinei veikla ir taip siekia „atidėti, kontroliuoti ir galiausiai blokuoti kovos su klimato kaita politiką.“

„InfluenceMap“ paskelbtoje ataskaitoje yra išvardijamos pagrindinės įmonės ir į šį „juodąjį sąrašą“ patenka: „BP“, „Shell“, „ExxonMobil“, „Chevron“ ir „Total“.

Atitinkamai šios kompanijos lobistinei veiklai išleidžia 53, 49, 41, 29 ir 29 mln. JAV dolerių ir bendrai tai siekia apie 200 mln. JAV dolerių (apie 180 mln. eurų) per metus.

Šie pinigai yra nukreipti tiesiogiai prieš klimato kaitos politiką ir teigiama, jog šios kompanijos vis dažniau naudojasi socialinės žiniasklaidos priemonėmis, norėdamos „prastumti savo požiūrį ir susilpninti bei prieštarauti bet kokiems prasmingiems teisėms aktams, skirtiems kovoti su klimato kaita“.

Remiantis „InfluenceMap“, šios kompanijos per praėjusius Amerikos vidurio kadencijos rinkimus (2018 m. lapkričio pradžioje amerikiečiai rinko Atstovų rūmų narius ir trečdalį Senato narių aut. past.) įvairiai tikslinei reklamai – „demonstruojančiai iškastinio kuro pramonės privalumus“ – socialiniuose tinkluose „Facebook“ bei „Instagram“ išleido 2 milijonus dolerių.

Didžiausias pinigų srautas, 1,5 mln. JAV dolerių, buvo nukreiptas į Vašingtono valstijos rinkėjus.

Kalbant dar konkrečiau, tai „BP“ vykdytai kampanijai prireikė 13 mln. JAV dolerių. Jiems taip pat pagelbėjo ir „Chevron“, kurie drauge sėkmingai sustabdė siekius Vašingtono valstijoje įvesti „anglies mokestį“. Tyrėjų teigimu, šios kampanijos metu įmonės socialiniuose tinkluose demonstruotoms reklamoms panaudojo 1 mln. JAV dolerių.

Ataskaitos autorius Edward’as Collins’as analizavo įmonių išlaidas lobizmui, reklamoms bei kitoms sritims ir įvertino, kokia šių išlaidų dalis buvo skirta „klimato klausimams“.

Jis teigia, kad „didžiųjų naftos bendrovių veiksmai klimato kaitos srityje yra aiškiai matomi. Jie viešai remia kovos su klimato kaita veiksmus, tačiau tuo pačiu metu vykdo lobistinę veiklą, nukreiptą prieš klimato kaitos politiką. Jie pasisako už mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančius sprendimus, tačiau jų investicijos į tokius sprendimus yra niekis, palyginus su tolesniu savo iškastinio kuro verslo plėtojimu.“

Po 2015 m. Paryžiaus klimato kaitos susitarimo, didelės naftos ir dujų kompanijos demonstravo teigiamą požiūrį šiam sprendimui, palaikė anglies apmokestinimą ir netgi suformavo tam tikras iniciatyvines grupes, kaip „Oil and Gas Initiative“, skatinančias „savanoriškas priemones“.

Tačiau „InfluenceMap“ ataskaitoje teigiama, kad yra ryškus atotrūkis tarp kompanijų žodžių ir jų daromų veiksmų.

Šios 5 didžiausios naftos kompanijos – „BP“, „Shell“, „ExxonMobil“, „Chevron“ ir „Total“ – per metus reklamos kampanijoms, kuriose teigiama, kad jos remia kovą su klimato kaita, išleidžia 195 mln. JAV dolerių.

Ir nors tai atrodo reikšminga suma bei tarsi turėtume džiaugtis jų pastangomis, tačiau ataskaitoje pabrėžiama, kad kompanijos „klaidina visuomenę“. Jos viešai pabrėžia būtinybę kovoti su klimato kaita, tačiau tuo pačiu labai stipriai padidina investicijas į naftos ir dujų plėtrą.

Šiais metais kompanijos išleis apie 115 mlrd. JAV dolerių tolesnei plėtrai ir tik 3 proc. šių lėšų bus nukreipta „mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems projektams“.

O ką apie šią ataskaitą galvoje pačios naftos ir dujų kompanijos?

„Shell“ oficialiai pareiškė, kad „mes griežtai nepritariame šios ataskaitos prielaidoms. Mes labai aiškiai reiškiame savo paramą Paryžiaus susitarimui ir imamės veiksmų, kad padėtume patenkinti visuomenės poreikius, susijusius su didesniu ir švaresniu energijos kiekiu.

Mes neatsiprašinėsime, kad kalbamės su politikos formuotojais ir įstatymų priėmėjais visame pasaulyje tam, kad būtų išgirstas mūsų balsas svarbiausiomis temomis. Tokiomis, kaip klimato kaita ir kaip ją spręsti.“

„Chevron“ teigė nesutinkantis su ataskaitos išvadomis. „Chevron imasi išmintingų, ekonomiškai efektyvių veiksmų ir yra pasiryžęs bendradarbiauti su politikos formuotojais, kad sukurtų subalansuotą ir skaidrią šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų išmetimo mažinimo politiką, kuria būtų siekiama spręsti aplinkos apsaugos tikslus ir užtikrinti, kad vartotojai turėtų prieigą prie prieinamos, patikimos ir vis švaresnės energijos.“

Kompanijų pareiškimai skamba gražiai, tačiau skaičiai kalba patys už save. Kai išleidi šimtus milijonų dolerių lobistinei veiklai, kad sumenkintum ir stabdytum klimato kaitos politiką, kai išleidi daugiau nei 100 milijardų JAV dolerių tolesnei naftos ir dujų plėtrai, tampa sunku tikėti kompanijų oficialiais pareiškimais, kai mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems projektams lieka trupiniai.

„The Guardian“ dar priduria, kad „sėkmingas lobizmas ir tiesioginis prieštaravimas politikos priemonėms, kuriomis siekiama kovoti su visuotiniu atšilimu, kliudė (ir toliau kliudo aut. past.) šalių vyriausybėms pasauliniu mastu siekti įgyvendinti klimato kaitos politiką po to, kai buvo priimtas Paryžiaus klimato kaitos susitarimas ir siekis, kad pasaulinė temperatūra nepadidėtų daugiau, kaip 1,5 ° C.“

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Skaitomiausi