Socialiniai tinklai

Eismas

Kuo pakeisti dyzelinius sunkvežimius?

technologijos

Paskelbta

data

LPG

Automobilių pramonė vis dar atsigauna po dyzelgeito skandalo. Vis daugiau Europos miestų atsisako dyzelinių automobilių, politikai kalba apie būtinybę švarinti orą, o dyzelinių automobilių gamintojai svarsto apie tokių variklių atsisakymą. Gal verta vėl atsisukti į degalinių kamputyje kažkur pamirštas suskystintas naftos dujas (geriau žinomas kaip LPG)? Ar šie degalai nebūtų gera alternatyva dyzelinui?

Suskystintos naftos dujos yra naftos rafinavimo produktas, natūralus angliavandenilio kuras, sudarytas iš propano ir butano. LPG vairuotojai gerai pažįsta, tačiau dujų įrangą turinčių automobilių keliuose nėra taip jau daug. Europoje pagal LPG automobilių koncentraciją pirmauja Lenkija, už jos seka Italija – šiose šalyse maždaug 5 % visų automobilių degina LPG. Dyzeliniai automobiliai yra nelyginamai populiaresni, tačiau jau praktiškai visiems aišku, kad dyzelino ateitis yra miglota. Gal laikas pažvelgti į LPG?

Jūsų automobilis gali būti dyzelinis, benzininis, o gal degina LPG ar apskritai turi tik elektros variklius. Tuo tarpu dauguma sunkvežimių (bent jau Europoje) yra dyzeliniai. Tačiau gamintojai vienas po kito pristato modelius, kurie degina dujas. „Volvo Trucks“ teigia, kad suskystintomis gamtinėmis dujomis varomi vilkikai šiuo metu yra geriausia išeitis siekiant sumažinti išmetamo CO2 kiekį, o ir „Scania“ neatsilieka, pristatydama savo LNG varomą vilkiką. Jie yra nedaug brangesni už dyzelines alternatyvas, leidžia ženkliai sumažinti išmetamas aplinkai žalingas dujas ir, priešingai nei elektriniai vilkikai, yra prieinami dabar.

LPG ir LNG technologijos yra šiek tiek kitokios, tačiau tendencijos yra stipriai susijusios. Jei dyzelinius sunkvežimius keis dujiniai, tikėtina, kad padaugės ir LPG deginančių automobilių. Tiesa, yra ir ženklų, kad taip gali ir nenutikti.

Visų pirma, elektriniai ilgų distancijų vilkikai kol kas nėra prieinami. Taip, žinoma, „Tesla“ ir kai kurie kiti gamintojai stengiasi juos atvesti į rinką, tačiau praeis dar labai daug laiko, kol elektrinis vilkikas taps standartu. Tuo tarpu daugelis automobilių gamintojų ruošia elektromobilius, tai kodėl jie turėtų siūlyti pigesnes žalias alternatyvas? Skaičiuojama, kad šiuo metu pasaulyje yra maždaug 15 gamintojų, kurie siūlo apie 100 modelių, kurie gali veikti ir degindami benziną, ir dujas. „Audi“ yra bene vienintelis prabangių automobilių gamintojas siūlantis tokią alternatyvą, tačiau didesni pinigai skiriami būtent elektromobilių populiarinimui.

O LPG turėtų išpopuliarėti. Skaičiuojama, kad Londono taksi automobilis su LPG įranga išmeta 99 % mažiau kenksmingųjų dalelių, o azoto oksidų (kurie itin pagarsėjo dyzelgeito skandale) emisijos sumažėjo 88 %. Prie to dar pridėkite, kad LPG infrastruktūra jau egzistuoja ir yra pakankamai išplėtota, o patys automobiliai daug pigesni nei elektromobiliai, ir turite sėkmės receptą. Tačiau tik jei mados automobilių pasaulyje būtų kitokios.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Elektromobiliai

Mus puola – Elonas Muskas pareiškė, kad „Tesla“ atakuojama iškastinio kuro pramonės: „čia jums ne pasivaikščiojimas parke“

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo „Twitter“ paskyroje pasidalino nerimą keliančiomis žinutėmis. Elonas teigia, kad kompanija patiria „tradicinės iškastinio kuro pramonės ir tradicinės automobilių pramonės atakas.“

Amerikoje išrinkus prezidentu Donaldą Trumpą, kuris nepraleidžia progos įgelti elektromobilių sektoriui ir viešai demonstruoja savo prielankumą iškastinio kuro pramonei, pastaroji per paskutinius kelerius metus sustiprino savo pastangas „blokuoti klimato kaitos politiką“ ir į įvairias visuomenę klaidinančias iniciatyvas investuoja šimtus milijonų JAV dolerių.

Nuošalyje nelieka ir sparčiai augantis elektromobilių sektorius. Net ir tokios, iš pirmo žvilgsnio nekaltos reklamos, kaip neseniai paviešino „Toyota“ automobilių gamintojas, prisideda prie – reikia sakyti tiesiai šviesiai – propagandos skleidimo prieš elektromobilius.

Dar 2016-aisiais vykusioje konferencijoje Elonas Muskas teigė, kad „žmonės turi sukilti prieš negailestingą ir milžinišką iškastinio kuro pramonės skleidžiamą propagandą.“

Dabar „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad „baimės kampanija prieš Tesla pasiekė naujas aukštumas.“

Elonas taip pat paaiškino, kodėl jis mano, kad jo įmonės yra puolamos:

„Tesla daro įtaką galingiems interesams. O didžiosios automobilių ir naftos kompanijos nežino ką reiškia padorus elgesys. SpaceX kovoja su pagrindiniais JAV kariuomenės rangovais ir dėl nacionalinių vyriausybių vykdomų kosmoso programų. Čia ne pasivaikščiojimas parke.“

Per pastaruosius keletą mėnesių „Tesla“ patiria itin didelį spaudimą. Paskelbus apie prastus 2019-ųjų metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus, bendrovės akcijų kaina smuko. Bet tai jai ne pirmas kartas, kai „Tesla“ jaučiasi puolama.

Prieš kelerius metus „Tesla“ kompanija teigė, kad prieš juos vykdoma propaganda ir kompanija paviešino kokias schemas tuo metu naudojo naftos pramonė. O kad pastarosios atstovams netrūksta fantazijos ir pinigų – yra patvirtinusi ir buvusi EPA vadovė.

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Transportas

Naudinga žinoti: ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos – nepasiklysti šiuose žymėjimuose padės „Continental“ pateiktas pavyzdys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ant padangos šono esantis užrašas „235/55 R 18 100 W PremiumContact 6 MO“ nurodo padangos plotį milimetrais, aukščio santykį, skersmenį coliais, apkrovos ir greičio indeksą, modelio pavadinimą ir gamintojo originalios įrangos žymėjimą.

Skaičius „235“ reiškia, kad padanga yra 235 mm pločio, o „55“ – santykį procentais tarp padangos aukščio ir pločio – milimetrais tokios padangos aukštis yra tik 130 mm. „R“ raide žymimos radialinės padangos, naudojamos beveik visiems lengviesiems automobiliams – diagonalinės padangos dažniausiai pritaikytos specializuotai technikai.

„18“ reiškia ratlankio skersmenį, „100“ yra apkrovos indeksas – šiuo atveju nurodoma, kad padanga pritaikyta iki 800 kg siekiančiai apkrovai. „W“ yra greičio indeksas, prilygstantis 270 km/h („H“ – 210 km/h, „V“ – 240 km/h, „Y“ – 300 km/h). „PremiumContact 6“ yra vasarinių „Continental“ padangų modelis, „MO“ žymėjimas reiškia, kad padangos atitinka „Mercedes“ modelių reikalavimus. BMW modeliams pritaikytos padangos žymimos žvaigždute (*), „Audi“ – „AO“, „Jaguar“ – „J“ – vien tik Europos automobilių gamintojams „Continental“ siūlo daugiau kaip 650 skirtingų padangų modelių su originalios įrangos žymėjimu.

Ką reikia žinoti apie padangų pagaminimo metus?

Padangų pagaminimo metus galima sužinoti pagal skaičius, esančius prie DOT raidžių. Pasižiūrėkite į paskutinius keturis skaičius – pirmieji du reiškia padangos pagaminimo savaitę (galimi skaičiai nuo 01 iki 53), o du paskutiniai – padangos pagaminimo metus. Tad, pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX2718“ reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 27-ą savaitę.

Iki 2000 metų padangų gamintojai padangų gamybos metus žymėjo trijų skaičių kombinacija. Taip pat paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Continental“ savo padangų žymėjime naudojo trikampį simbolį (◄) reiškiantį, kad padanga buvo pagaminta 10-ajame dešimtmetyje (pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX274◄“ reiškia, kad padanga buvo pagaminta 1994-ųjų metų 27-ą savaitę).

Rekomenduojama, kad visos automobilio padangos (įskaitant ir atsarginę), pagamintos prieš dešimt ir daugiau metų, būtų pakeistos naujomis – net ir tos, kurių protektorius dar nėra nudilęs.

Skaityti daugiau

Reklama

Skaitomiausi