Socialiniai tinklai

Verslas

JAV įsiskolinimas vizualizuotas 100 JAV dolerių kupiūrose

Avatar

Paskelbta

data

Šimtas dolerių

Dešimt tūkstančių dolerių

Vienas milijonas dolerių

Šimtas milijonų dolerių

100 milijonų dolerių = 1 metai darbo 3500 vidutinių amerikiečių

Vienas milijardas dolerių

Vienas trilijonas dolerių

JAV skola 2017 metais – 20 trilijonų dolerių

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Energetika

Paskelbta ataskaita, kuo iš tikro užsiima didžiosios naftos ir dujų kompanijos

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

Kaip praneša „The Guardian“, penkios didžiausios pasaulio naftos ir dujų kompanijos per metus išleidžia šimtus milijonų JAV dolerių lobistinei veikla ir taip siekia „atidėti, kontroliuoti ir galiausiai blokuoti kovos su klimato kaita politiką.“

„InfluenceMap“ paskelbtoje ataskaitoje yra išvardijamos pagrindinės įmonės ir į šį „juodąjį sąrašą“ patenka: „BP“, „Shell“, „ExxonMobil“, „Chevron“ ir „Total“.

Atitinkamai šios kompanijos lobistinei veiklai išleidžia 53, 49, 41, 29 ir 29 mln. JAV dolerių ir bendrai tai siekia apie 200 mln. JAV dolerių (apie 180 mln. eurų) per metus.

Šie pinigai yra nukreipti tiesiogiai prieš klimato kaitos politiką ir teigiama, jog šios kompanijos vis dažniau naudojasi socialinės žiniasklaidos priemonėmis, norėdamos „prastumti savo požiūrį ir susilpninti bei prieštarauti bet kokiems prasmingiems teisėms aktams, skirtiems kovoti su klimato kaita“.

Remiantis „InfluenceMap“, šios kompanijos per praėjusius Amerikos vidurio kadencijos rinkimus (2018 m. lapkričio pradžioje amerikiečiai rinko Atstovų rūmų narius ir trečdalį Senato narių aut. past.) įvairiai tikslinei reklamai – „demonstruojančiai iškastinio kuro pramonės privalumus“ – socialiniuose tinkluose „Facebook“ bei „Instagram“ išleido 2 milijonus dolerių.

Didžiausias pinigų srautas, 1,5 mln. JAV dolerių, buvo nukreiptas į Vašingtono valstijos rinkėjus.

Kalbant dar konkrečiau, tai „BP“ vykdytai kampanijai prireikė 13 mln. JAV dolerių. Jiems taip pat pagelbėjo ir „Chevron“, kurie drauge sėkmingai sustabdė siekius Vašingtono valstijoje įvesti „anglies mokestį“. Tyrėjų teigimu, šios kampanijos metu įmonės socialiniuose tinkluose demonstruotoms reklamoms panaudojo 1 mln. JAV dolerių.

Ataskaitos autorius Edward’as Collins’as analizavo įmonių išlaidas lobizmui, reklamoms bei kitoms sritims ir įvertino, kokia šių išlaidų dalis buvo skirta „klimato klausimams“.

Jis teigia, kad „didžiųjų naftos bendrovių veiksmai klimato kaitos srityje yra aiškiai matomi. Jie viešai remia kovos su klimato kaita veiksmus, tačiau tuo pačiu metu vykdo lobistinę veiklą, nukreiptą prieš klimato kaitos politiką. Jie pasisako už mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančius sprendimus, tačiau jų investicijos į tokius sprendimus yra niekis, palyginus su tolesniu savo iškastinio kuro verslo plėtojimu.“

Po 2015 m. Paryžiaus klimato kaitos susitarimo, didelės naftos ir dujų kompanijos demonstravo teigiamą požiūrį šiam sprendimui, palaikė anglies apmokestinimą ir netgi suformavo tam tikras iniciatyvines grupes, kaip „Oil and Gas Initiative“, skatinančias „savanoriškas priemones“.

Tačiau „InfluenceMap“ ataskaitoje teigiama, kad yra ryškus atotrūkis tarp kompanijų žodžių ir jų daromų veiksmų.

Šios 5 didžiausios naftos kompanijos – „BP“, „Shell“, „ExxonMobil“, „Chevron“ ir „Total“ – per metus reklamos kampanijoms, kuriose teigiama, kad jos remia kovą su klimato kaita, išleidžia 195 mln. JAV dolerių.

Ir nors tai atrodo reikšminga suma bei tarsi turėtume džiaugtis jų pastangomis, tačiau ataskaitoje pabrėžiama, kad kompanijos „klaidina visuomenę“. Jos viešai pabrėžia būtinybę kovoti su klimato kaita, tačiau tuo pačiu labai stipriai padidina investicijas į naftos ir dujų plėtrą.

Šiais metais kompanijos išleis apie 115 mlrd. JAV dolerių tolesnei plėtrai ir tik 3 proc. šių lėšų bus nukreipta „mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems projektams“.

O ką apie šią ataskaitą galvoje pačios naftos ir dujų kompanijos?

„Shell“ oficialiai pareiškė, kad „mes griežtai nepritariame šios ataskaitos prielaidoms. Mes labai aiškiai reiškiame savo paramą Paryžiaus susitarimui ir imamės veiksmų, kad padėtume patenkinti visuomenės poreikius, susijusius su didesniu ir švaresniu energijos kiekiu.

Mes neatsiprašinėsime, kad kalbamės su politikos formuotojais ir įstatymų priėmėjais visame pasaulyje tam, kad būtų išgirstas mūsų balsas svarbiausiomis temomis. Tokiomis, kaip klimato kaita ir kaip ją spręsti.“

„Chevron“ teigė nesutinkantis su ataskaitos išvadomis. „Chevron imasi išmintingų, ekonomiškai efektyvių veiksmų ir yra pasiryžęs bendradarbiauti su politikos formuotojais, kad sukurtų subalansuotą ir skaidrią šiltnamio reiškinį sukeliančių dujų išmetimo mažinimo politiką, kuria būtų siekiama spręsti aplinkos apsaugos tikslus ir užtikrinti, kad vartotojai turėtų prieigą prie prieinamos, patikimos ir vis švaresnės energijos.“

Kompanijų pareiškimai skamba gražiai, tačiau skaičiai kalba patys už save. Kai išleidi šimtus milijonų dolerių lobistinei veiklai, kad sumenkintum ir stabdytum klimato kaitos politiką, kai išleidi daugiau nei 100 milijardų JAV dolerių tolesnei naftos ir dujų plėtrai, tampa sunku tikėti kompanijų oficialiais pareiškimais, kai mažai anglies dioksido į aplinką išskiriantiems projektams lieka trupiniai.

„The Guardian“ dar priduria, kad „sėkmingas lobizmas ir tiesioginis prieštaravimas politikos priemonėms, kuriomis siekiama kovoti su visuotiniu atšilimu, kliudė (ir toliau kliudo aut. past.) šalių vyriausybėms pasauliniu mastu siekti įgyvendinti klimato kaitos politiką po to, kai buvo priimtas Paryžiaus klimato kaitos susitarimas ir siekis, kad pasaulinė temperatūra nepadidėtų daugiau, kaip 1,5 ° C.“

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Verslas

Kam reikalingas verslo vertinimas?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Plėtojant savo verslą susiduriama su daugybe įvairių iššūkių, kuriems įveikti reikalingi specifiniai gebėjimai, bet jei verslas yra vykdomas teisingai, komanda visuomet sugeba susidoroti su esamomis problemomis ir net gauti iš to naudos. Net jei viskas klostosi gera linkme, visuomet ateina momentas, kai norima apibendrinti nuveiktus darbus, apžvelgti ne tik metinį pelną, bet ir suprasti, ko yra vertas verslas šių dienų dinamiškoje aplinkoje. Ir jei visai nesunkiai galime įvertinti gryną pelną per tam tikrą laikotarpį ar įmonei priklausantį materialųjį turtą, daug sunkiau būna, kai norime įvertinti nematerialųjį turtą, kaip licencijas, patentus ar prekės ženklus. Žinoma, būna atvejų, kad jei nenorite būti apgauti, turtą įvertinti tiesiog būtina.

Visų pirma, būtina suprasti, ką suteikia išsamus verslo vertinimas. Atlikę verslo vertinimą, sužinosite, kiek yra vertas verslas konkrečiu momentu. Kartais atrodo, kad per pusmetį beveik niekas nepasikeitė verslo viduje, bet jo rinkos vertę gali stipriai įtakoti įstatymų pakeitimai, sektoriaus nuosmukis, naujų rinkų įvedimas, gauti patentai ar vystymosi planai. Nors materialaus turto pokytis nėra labai didelis, stipri įtaka vertei gali būti padaryta dėl vidinių ar išorės veiksnių. Tik įvertinę visų veiksnių visumą, nepriklausomi vertintojas.lt vertintojai pateikia išsamų vertinimą, kiek verslas vertas konkrečiu metu. Žinoma, kartais sudėtinga įvertinti net ir seniai turimą turtą, tokį kaip nekilnojamasis turtas, nes aplinka keičiasi, galbūt šalia įmonės įsikūrė stipri tarptautinė kompanija, o gal atsirado potvynio ar kitas pavojus, visa tai turi būti įvertinta.

Atvejų, kada reikalingas vertinimas gali būti įvairių. Dažniausiai vertinimas reikalingas, kai planuojami dideli savininkų, bendrasavininkių pasikeitimai, verslas planuojamas parduoti ar laukia stiprūs pokyčiai. Stambaus ar smulkaus verslo vertinimas yra griežtai apibrėžtas ir vertintojai tos metodikos laikosi, bet kiekvienas verslas, kaip ir kiekvienas iš mūsų, kad ir turi panašumų su kitais, bet yra visiškai individualus ir nepakartojamas. Juk nerasime dviejų tokių pačių verslų, kurie niekuo nesiskirtų. Vertintojų komanda teikia įvairias paslaugas. Gali būti atliktas turto vertinimas Kaune, Vilniuje ir visoje Lietuvoje bei užsienyje.

Galima tik palinkėti, kad visuomet pelnas augtų, plėstųsi stipri profesionalų komanda, problemos pasitaikytų išsprendžiamos, atmosfera įmonės viduje būtų darbinga, o aplinka palanki. Jei viskas seksis ir vyks palankiai, tai verslo vertinime tikrai atsispindės. Deja, kartais būna ir nenumatytų atvejų, tais momentais svarbiausia nepasimesti.

Skaityti daugiau

Skaitomiausi