Socialiniai tinklai

ES

„Brexit“ remiantys JK Parlamento nariai vyriausybei iškėlė ultimatumą

anglija.today

Paskelbta

data

30 puslapių dokumente, kuriame išdėstytos „Brexit“ remiančių JK Parlamento narių pozicijos, teigiama, jog būsima JK muitų partnerystė su ES pavers beprasmėmis bet kokius JK prekybos susitarimus su trečiosiomis šalimis, o Tarptautinės prekybos ministerija taps nereikalinga.

Dalis parlamentarų sustiprino spaudimą JK premjerei po to, kai šalies vyriausybė balandžio 30 d. pralaimėjo Parlamento Lordų rūmuose balsavimą „Brexit“ klausimu. JK Parlamento Lordų rūmai balsų dauguma pritarė „Pasitraukimo iš Europos Sąjungos“ įstatymo projekto pataisai, numatančiai, jog Parlamentas galės sustabdyti „Brexit“ arba priversti šalies vyriausybę grįžti prie derybų stalo, jei JK vyriausybė nuspręs pasitraukti iš Europos Sąjungos (ES) be jokios sutarties. Už šį sprendimą balsavo 335 Lordų rūmų atstovai, prieš – 244.

JK Vyriausybė visomis išgalėmis stengsis įtikinti parlamentarus nepritarti Lordų rūmų sprendimui, kai šį mėnesį „Brexit“ įstatymo projektas bus svarstomas Bendruomenių rūmuose, priešingu atveju šalis rizikuoja įstrigti begaliniame „Brexit“ procese. Šia proga pasinaudojo „Brexit“ remiantys Parlamento nariai, kurie sustiprino spaudimą šalies premjerei.

„Brexit“ remiančių parlamentarų ultimatumas nusiųstas prieš ministrų kabineto susitikimą, kuriame bus svarstomas klausimas dėl dabar veikiančios ES muitų sąjungos pakeitimo kitais ekonominio bendradarbiavimo būdais.

Priminsime, jog ES muitų sąjunga – ES šalių susitarimas netaikyti muitų tarpusavio prekybai, bet taikyti bendrą išorės muitą prekybai su sąjungai nepriklausančiomis šalimis. Vienas svarbiausių ES muitų sąjungos ypatumų – bendra muitų teritorija ir bendra užsienio prekybos ir muitų politika, numatanti bendrojo muitų tarifo taikymą. Muitų sąjungoje gali dalyvauti ir ne ES narės.

Nacionalinio transliuotojo BBC duomenimis, JK Iždo kancleris Philipas Hammondas remia JK ir ES muitų partnerystės, galinčios ateityje pakeisti muitų sąjungą, scenarijų, pagal kurį JK galiotų toks pats muitų režimas kaip ES, o JK galėtų ES vardu rinkti muitus iš trečiųjų šalių. Muitų partnerystė padėtų išspręsti šiuo metu įstrigusį Šiaurės Airijos ir Airijos pasienio režimo po „Brexit“ klausimą.

Kita vertus, „Brexit“ remiantys Parlamento nariai nuogąstauja, jog būsima JK muitų partnerystė su ES bus per brangi ir sudėtinga, o JK neribotam laikui įstrigs ES muitų susitarimuose. Šalies vyriausybė buvo įspėta, jog muitų partnerystės klausimas gali sužlugdyti šalies vyriausybę, nes dalis valdančiosios Konservatorių partijos narių visiškai nepritaria jos įgyvendinimui.

Politikos apžvalgininkų teigimu, kaip alternatyva muitų partnerystei gali būti svarstomas susitarimas, kuriuo būtų sumažintos arba, pasinaudojus įvairiomis techninėmis priemonėmis, automatizuotos JK ir ES pasienio patikros procedūros, tačiau šiam scenarijui nepritaria ES.

ES

“Brexito” šalininkai rengia didelę akciją – sunkvežimiai užblokuos greitkelius

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Europos Sąjungos šalių politikai ketvirtadienį aptars Europos Taryboje su „Brexitu“ susijusius klausimus. Didžiosios Britanijos išėjimas iš ES gali būti atidėtas, todėl “Brexito” šalininkai paskelbė didelę protesto akciją. Jei streikas prasidės, vežėjai ir jų sunkvežimių vairuotojai turi tikėtis didelių sunkumų.

27 valstybių ar vyriausybių vadovai rytoj susitiks Europos Taryboje ir aptars naujausius įvykius, susijusius su Jungtinės Karalystės ketinimu išeiti iš Europos Sąjungos. Jei susitikimo dalyviai nuspręs atidėti “„Brexitą”, kovo 22 d. Britanijos išėjimo iš ES šalininkai pradės protestą.

„Brexito“ šalininkai organizuojasi per grupes socialinėje žiniasklaidoje ir rengia didelio masto protesto veiksmus. Jį sudarys, tarp kitko, lėtas žygiavimas ir pagrindinių kelių ir miesto centrų blokavimas.

Protesto palaikymas

Protestą paskelbė taip pat ir sunkvežimių vairuotojai. Jie užblokuos pagrindinius greitkelius – M4 ir M5. Jie taip pat planuoja blokuoti kitus svarbius maršrutus: M1, M6, M25, M62, A1, A55, M5, M4, M42, M55, M61, A66.

trans.info

Skaityti daugiau

ES

Po „Brexit“ JK ir kitų trečiųjų šalių piliečiai turės mokėti už kelionių leidimus į Šengeno erdvės valstybes

anglija.today

Paskelbta

data

Skelbia

Jungtinės Karalystės (JK) dienraščio „The Independent“ duomenimis, Europos Sąjunga (ES) po „Brexit“ ketina apmokestinti iš kitų šalių į Šengeno erdvę atvykstančius asmenis, kurie prieš kirsdami ES sieną turės internete užpildyti specialią formą, gauti kelionės leidimą ir sumokėti 7 eurų mokestį. Tiesa, išduotas kelionės leidimas bus daugkartinis ir galios 3 metus.

Naujuoju mokesčiu greičiausiai bus apmokestinti ir JK gyventojai, o šis mokestis nepaliestų tik tų ES nepriklausančių valstybių, kurios dalyvauja bendrojoje rinkoje ir išlaiko judėjimo laisvę (Šveicarija, Norvegija, Islandija ir Lichtenšteinas).

Įsigaliojus naujajai Europos kelionių informacijos ir leidimų sistemai (angl. European Travel Information and Authorisation System; ETIAS), į Šengeno erdvę atvykstantys trečiųjų valstybių piliečiai privalės dar prieš kelionę internete užpildyti specialią formą, gauti kelionės leidimą ir sumokėti 7 svarų mokestį (Šengeno erdvei priklausančių valstybių sąrašą rasite čia: https://www.schengenvisainfo.com/schengen-visa-countries-list/).

JK vyriausybė atmetė bet kokio šalies dalyvavimo ES bendrojoje rinkoje galimybę po „Brexit“ ir su šiuo dalyvavimu susijusią judėjimo laisvę, todėl JK gyventojai, kaip ir kitų trečiųjų šalių gyventojai, turės gauti kelionių leidimus dar prieš atvykstant į ES. Pasak Europos Komisijos „Brexit“ derybų komandos, ETIAS taikymo JK klausimas bus įtrauktas į derybas dėl būsimų JK ir ES santykių, tačiau ES nelinkusi daryti kokių nors išimčių JK.

Pati ES ETIAS vertina kaip galimybę sustiprinti savo išorinių sienų apsaugą. Dėl ETIAS įgyvendinimo jau susitarė Europos Vadovų Taryba ir Europos Parlamentas, kurio pritarimas būtinas įgyvendinant naujus ES įstatymus.

Pasak ES pareigūnų, naujoji kelionių sistema sustiprins saugumą, sumažins nelegalią imigraciją, sustiprins viešosios sveikatos apsaugą ir sumažins laukimą pasienyje, nes atvykstantys asmenys bus identifikuoti dar iki jų atvykimo prie ES pasienio. Kadangi ETIAS apims visą Šengeno erdvę ir ne vien tik ES, asmenys, keliaujantys į Norvegiją, Islandiją, Lichtenšteiną ir Šveicariją, taip pat turės pildyti specialias formas, gauti kelionių leidimus ir sumokėti aukščiau minėtą mokestį.

Keliaujančių Šengeno erdvę trečiųjų šalių piliečių duomenis bus lyginami su ES policijos ir Interpolo duomenų bazėmis, tačiau ETIAS bus taikoma tik trečiosioms šalims, kurių piliečiams nereikia vizų į Šengeno erdves šalis, o šalims, kurių piliečiams į Šengeno erdvei priklausančias valstybes reikia vizų, ETIAS taikoma nebus. Taip pat įsigaliojus ETIAS, sugriežtės lėktuvų, autobusų ir keltų keleivių patikra, kurią privalės vykdyti keleivius gabenančios kompanijos ir užtikrinti, jog jų transporto priemonėmis keliaujantys asmenys turės visus būtinus dokumentus.

Skaityti daugiau

Reklama

Skaitomiausi