Socialiniai tinklai

Eismas

BMW pripažino didelę modernių automobilių bėdą, bet… nežino, ką būtų galima padaryti ir sako, kad tai savininkų reikalas

technologijos

Paskelbta

data

Naujų automobilių vairuotojai visame pasaulyje turėtų labiau rūpintis savo mašinų saugumu. Galima sakyti, jas dar lengviau pavogti nei senus automobilius su mechaninėmis spynelėmis. Daugybė žmonių savo transporto priemonių jau neteko, o dabar BMW pareiškė, kad net nežino, ką būtų galima padaryti. Didelis automobilių gamintojas, kuriantis pažangiausias technologijas, neturi atsako pigiems prietaisams, kurie leidžia automobilį nuvaryti per kelias sekundes.

BMW laiške vienam vairuotojui pareiškė, kad negali būti atsakinga už labai lengvai įvykdomas automobilių vagystes. Technologiniu požiūriu, kompanija nemato galimybių užkirsti tam kelio, todėl visą atsakomybę už savo automobilio saugumą neša savininkas. Gal tai ir teisingas požiūris, tačiau žmonės jau kelia klausimą – kuo senieji automobilių rakteliai buvo tokie blogi? Kodėl automobilio negalime užvesti tiesiog įstatę raktelius į uždegimo spynelę?

Komfortas – štai vairuotojų problemų priežastis. Dabar pakanka prie automobilio prieiti su rakteliais kišenėje ir jis atsirakina vos palietus rankenėlę. Raktelių nereikia išsitraukti ir norint automobilį užvesti – jei tik jie yra viduje, variklis tikrai užsives vos paspaudus mygtuką. Tuo tarpu vagims nėra ko išlaužti, todėl, atrodo, tokia sistema turėtų būti saugesnė. Bet tikrai tokia nėra – internete galima surasti daugybę prietaisų, kurie tokius automobilius leidžia lengvai pavogti.

Beraktės durelių atrakinimo ir automobilio užvedimo sistemos veikia tik rakteliams esant visai šalia – automobilis turi pajausti raktelių signalą. Tą signalą galima nukopijuoti, bet tai – sudėtingas darbas. Vagys už kelioliką dolerių nusiperka įrenginius, kurie tą signalą tiesiog sustiprina. Taigi, vienas vagis su specialiu prietaisus atsistoja prie namo, o kitas – prie automobilio. Šie prietaisai yra gana primityvūs, tačiau automobilį apgauna – jam atrodo, kad šalia stovintis žmogus turi raktelius. Taip patenkama į vidų ir tada užvedamas variklis. Automobilis nuvažiuoja visiškai sveikas. Telieka jį kur nors už kampo įvaryti į kokį sunkvežimį ar kitaip paslėpti.

Savininkai jau anksčiau yra prašę gamintojuų rakteliuose įrengti mygtukus, kurie leistų juos išjungti, tačiau to dar niekas nepadarė. Vietoj to dabar populiarėja išmanūs rakteliai, kuriais automobilį galima užvesti per atstumą – vagys dėl to tik dar labiau trina rankomis. BMW teigia, kad nuolat tobulina saugumo sistemas, tačiau tuo pačiu greičiu tobulėja ir vagių technika. Tuo tarpu Jungtinės Karalystės policijos pareigūnai mano, kad BMW elgiasi arogantiškai – dalis atsakomybės tikrai tenka ir gamintojui. Juk BMW ir toliau pardavinėja itin pigiai ir paprastai apgaunamus užraktus.

O gal tai yra technologijų kaina? Bankinės kortelės su lustais yra 21-ojo amžiaus kišenvagių grobis, o prie namų ar maitinimo įstaigų stovintys nauji automobiliai vagims nebėra užrakinti? Telieka naujus automobilius pasistengti apsaugoti fiziškai – laikyti juos garažuose, o raktelius – seife toli nuo automobilio.

Elektromobiliai

Mus puola – Elonas Muskas pareiškė, kad „Tesla“ atakuojama iškastinio kuro pramonės: „čia jums ne pasivaikščiojimas parke“

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo „Twitter“ paskyroje pasidalino nerimą keliančiomis žinutėmis. Elonas teigia, kad kompanija patiria „tradicinės iškastinio kuro pramonės ir tradicinės automobilių pramonės atakas.“

Amerikoje išrinkus prezidentu Donaldą Trumpą, kuris nepraleidžia progos įgelti elektromobilių sektoriui ir viešai demonstruoja savo prielankumą iškastinio kuro pramonei, pastaroji per paskutinius kelerius metus sustiprino savo pastangas „blokuoti klimato kaitos politiką“ ir į įvairias visuomenę klaidinančias iniciatyvas investuoja šimtus milijonų JAV dolerių.

Nuošalyje nelieka ir sparčiai augantis elektromobilių sektorius. Net ir tokios, iš pirmo žvilgsnio nekaltos reklamos, kaip neseniai paviešino „Toyota“ automobilių gamintojas, prisideda prie – reikia sakyti tiesiai šviesiai – propagandos skleidimo prieš elektromobilius.

Dar 2016-aisiais vykusioje konferencijoje Elonas Muskas teigė, kad „žmonės turi sukilti prieš negailestingą ir milžinišką iškastinio kuro pramonės skleidžiamą propagandą.“

Dabar „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad „baimės kampanija prieš Tesla pasiekė naujas aukštumas.“

Elonas taip pat paaiškino, kodėl jis mano, kad jo įmonės yra puolamos:

„Tesla daro įtaką galingiems interesams. O didžiosios automobilių ir naftos kompanijos nežino ką reiškia padorus elgesys. SpaceX kovoja su pagrindiniais JAV kariuomenės rangovais ir dėl nacionalinių vyriausybių vykdomų kosmoso programų. Čia ne pasivaikščiojimas parke.“

Per pastaruosius keletą mėnesių „Tesla“ patiria itin didelį spaudimą. Paskelbus apie prastus 2019-ųjų metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus, bendrovės akcijų kaina smuko. Bet tai jai ne pirmas kartas, kai „Tesla“ jaučiasi puolama.

Prieš kelerius metus „Tesla“ kompanija teigė, kad prieš juos vykdoma propaganda ir kompanija paviešino kokias schemas tuo metu naudojo naftos pramonė. O kad pastarosios atstovams netrūksta fantazijos ir pinigų – yra patvirtinusi ir buvusi EPA vadovė.

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Transportas

Naudinga žinoti: ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos – nepasiklysti šiuose žymėjimuose padės „Continental“ pateiktas pavyzdys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ant padangos šono esantis užrašas „235/55 R 18 100 W PremiumContact 6 MO“ nurodo padangos plotį milimetrais, aukščio santykį, skersmenį coliais, apkrovos ir greičio indeksą, modelio pavadinimą ir gamintojo originalios įrangos žymėjimą.

Skaičius „235“ reiškia, kad padanga yra 235 mm pločio, o „55“ – santykį procentais tarp padangos aukščio ir pločio – milimetrais tokios padangos aukštis yra tik 130 mm. „R“ raide žymimos radialinės padangos, naudojamos beveik visiems lengviesiems automobiliams – diagonalinės padangos dažniausiai pritaikytos specializuotai technikai.

„18“ reiškia ratlankio skersmenį, „100“ yra apkrovos indeksas – šiuo atveju nurodoma, kad padanga pritaikyta iki 800 kg siekiančiai apkrovai. „W“ yra greičio indeksas, prilygstantis 270 km/h („H“ – 210 km/h, „V“ – 240 km/h, „Y“ – 300 km/h). „PremiumContact 6“ yra vasarinių „Continental“ padangų modelis, „MO“ žymėjimas reiškia, kad padangos atitinka „Mercedes“ modelių reikalavimus. BMW modeliams pritaikytos padangos žymimos žvaigždute (*), „Audi“ – „AO“, „Jaguar“ – „J“ – vien tik Europos automobilių gamintojams „Continental“ siūlo daugiau kaip 650 skirtingų padangų modelių su originalios įrangos žymėjimu.

Ką reikia žinoti apie padangų pagaminimo metus?

Padangų pagaminimo metus galima sužinoti pagal skaičius, esančius prie DOT raidžių. Pasižiūrėkite į paskutinius keturis skaičius – pirmieji du reiškia padangos pagaminimo savaitę (galimi skaičiai nuo 01 iki 53), o du paskutiniai – padangos pagaminimo metus. Tad, pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX2718“ reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 27-ą savaitę.

Iki 2000 metų padangų gamintojai padangų gamybos metus žymėjo trijų skaičių kombinacija. Taip pat paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Continental“ savo padangų žymėjime naudojo trikampį simbolį (◄) reiškiantį, kad padanga buvo pagaminta 10-ajame dešimtmetyje (pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX274◄“ reiškia, kad padanga buvo pagaminta 1994-ųjų metų 27-ą savaitę).

Rekomenduojama, kad visos automobilio padangos (įskaitant ir atsarginę), pagamintos prieš dešimt ir daugiau metų, būtų pakeistos naujomis – net ir tos, kurių protektorius dar nėra nudilęs.

Skaityti daugiau

Reklama

Skaitomiausi