Socialiniai tinklai

Eismas

Ar tikrai mokate teisingai važiuoti greitėjimo/lėtėjimo juostomis? Ką darote, kai gatvėse spūstis?

LRT

Paskelbta

data

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir lėtėjimo juostoje. Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodoma, kad tokioje situacijoje reikia vadovautis bendromis manevravimo taisyklėmis, tačiau tai menkai kuo gelbsti, nes vairuotojams paliekama laisvė taisykles interpretuoti savaip.

LRT.lt kalbintas vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius Kastytis Povilaitis pripažįsta, kad bendra greitėjimo ir lėtėjimo juosta yra tikras galvosūkis vairuotojams. Pasirodo, kad nustatyti, kam joje priklauso pirmumas, yra labai sudėtinga.

„Dažniausiai tiems, kurie atvažiuoja greitėjimo juosta, stovi šalutinio kelio ženklas, ir iš pirmo žvilgsnio jie turėtų suteikti pirmumą planuojantiems įsilieti į greitėjimo ir lėtėjimo juostą. Tačiau labai dažnai iš pradžių būna ištisinė linija, kurios kirsti negalima, o jai pasibaigus vairuotojai susigretina, ir tuomet galioja persirikiavimo taisyklės.

Tai reiškia, kad kelią turi duoti tas, kuris rikiuojasi. Jei abu vairuotojai nori keisti važiavimo juostą, pirmumas būtų to, kuris neturi kliūties iš dešinės. Tokiu atveju, būtų taip, kad tas, kuris atvažiuoja greitėjimo juosta, yra dešiniau ir turi pirmumą atžvilgiu to, kuris rikiuojasi į lėtėjimo juostą“, – kaip galima interpretuoti kelio ženklinimą ir KET, pasakoja K. Povilaitis.

Jeigu tokioje situacijoje įvyktų eismo įvykis, nustatyti kaltininką gali būti labai sudėtinga. Jei vairuotojai sutartų dėl kaltės, pakaktų užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Jei kiltų ginčas, reikėtų kviesti policijos pareigūnus, kurie įvertintų eismo įvykio kontekstą ir nustatytų kaltininką. Galiausiai, nustatant kaltininką, policija galėtų remtis teismų praktika.

Išeitis yra, tačiau ji nenaudojama

Būdų, kaip išspręsti šį klausimą, yra, tačiau jie iki šiol nenaudojami. Vieną jų įvardija ir K. Povilaitis, pabrėždamas, kad tai padėtų nustatyti ribas, kam ir kokios KET galioja tokioje situacijoje.

„Šiuo metu eismo organizatoriai tokias situacijas leidžia spręsti patiems vairuotojams, todėl ir kyla konfliktų. Jei eismo organizatoriai nupieštų ženklinimo liniją, sudarytą iš trikampėlių, iš šalutinio kelio atvažiuojančiam vairuotojui tai būtų akivaizdus parodymas, kad iki tos vietos dar turi sustoti ir praleisti atvažiuojantį iš pagrindinio kelio. Tuo metu, jei automobiliai jau atsiduria lygiagrečiai, tuomet galiotų persirikiavimo taisyklė – praleisti vairuotoją, kuris yra iš dešinės“, – kaip elementarus kelio ženklinimas suteiktų daugiau aiškumo, LRT.lt komentuoja K. Povilaitis.

Važiuojantys greitėjimo juosta turi tikėtis malonės

Neretas atvejis, ypač Vilniuje, yra vairuotojai, kurie piko metu iš greitėjimo juostos nori įvažiuoti į pagrindinę gatvę, tačiau dėl spūsties tai padaryti nėra taip lengva. Kai kurie vairuotojai įsitikinę, kad reikėtų vadovautis „užtrauktuko“ principu, tačiau K. Povilaitis teigia, kad taip nėra.

„Šiuo atveju, taikyti „užtrauktuko“ principo negalima, nes taisyklėse nurodyta, kad jis taikomas tuomet, kai važiavimo kryptimi yra dvi ir daugiau eismo juostų ir kažkurioje iš jų yra nenumatyta kliūtis. Tai gali būti sugedęs automobilis, ar kelio darbai. Tuo metu, jei tai yra greitėjimo juosta, šio principo taikyti negalima“, – vairuotojus perspėja K. Povilaitis.

Tačiau tokioje situacijoje galima prisiminti pagrindinį KET principą, kad vairuotojai turi vadovautis savitarpio pagarbos ir supratingumo principu.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Elektromobiliai

Mus puola – Elonas Muskas pareiškė, kad „Tesla“ atakuojama iškastinio kuro pramonės: „čia jums ne pasivaikščiojimas parke“

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo „Twitter“ paskyroje pasidalino nerimą keliančiomis žinutėmis. Elonas teigia, kad kompanija patiria „tradicinės iškastinio kuro pramonės ir tradicinės automobilių pramonės atakas.“

Amerikoje išrinkus prezidentu Donaldą Trumpą, kuris nepraleidžia progos įgelti elektromobilių sektoriui ir viešai demonstruoja savo prielankumą iškastinio kuro pramonei, pastaroji per paskutinius kelerius metus sustiprino savo pastangas „blokuoti klimato kaitos politiką“ ir į įvairias visuomenę klaidinančias iniciatyvas investuoja šimtus milijonų JAV dolerių.

Nuošalyje nelieka ir sparčiai augantis elektromobilių sektorius. Net ir tokios, iš pirmo žvilgsnio nekaltos reklamos, kaip neseniai paviešino „Toyota“ automobilių gamintojas, prisideda prie – reikia sakyti tiesiai šviesiai – propagandos skleidimo prieš elektromobilius.

Dar 2016-aisiais vykusioje konferencijoje Elonas Muskas teigė, kad „žmonės turi sukilti prieš negailestingą ir milžinišką iškastinio kuro pramonės skleidžiamą propagandą.“

Dabar „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad „baimės kampanija prieš Tesla pasiekė naujas aukštumas.“

Elonas taip pat paaiškino, kodėl jis mano, kad jo įmonės yra puolamos:

„Tesla daro įtaką galingiems interesams. O didžiosios automobilių ir naftos kompanijos nežino ką reiškia padorus elgesys. SpaceX kovoja su pagrindiniais JAV kariuomenės rangovais ir dėl nacionalinių vyriausybių vykdomų kosmoso programų. Čia ne pasivaikščiojimas parke.“

Per pastaruosius keletą mėnesių „Tesla“ patiria itin didelį spaudimą. Paskelbus apie prastus 2019-ųjų metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus, bendrovės akcijų kaina smuko. Bet tai jai ne pirmas kartas, kai „Tesla“ jaučiasi puolama.

Prieš kelerius metus „Tesla“ kompanija teigė, kad prieš juos vykdoma propaganda ir kompanija paviešino kokias schemas tuo metu naudojo naftos pramonė. O kad pastarosios atstovams netrūksta fantazijos ir pinigų – yra patvirtinusi ir buvusi EPA vadovė.

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Transportas

Naudinga žinoti: ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos – nepasiklysti šiuose žymėjimuose padės „Continental“ pateiktas pavyzdys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ant padangos šono esantis užrašas „235/55 R 18 100 W PremiumContact 6 MO“ nurodo padangos plotį milimetrais, aukščio santykį, skersmenį coliais, apkrovos ir greičio indeksą, modelio pavadinimą ir gamintojo originalios įrangos žymėjimą.

Skaičius „235“ reiškia, kad padanga yra 235 mm pločio, o „55“ – santykį procentais tarp padangos aukščio ir pločio – milimetrais tokios padangos aukštis yra tik 130 mm. „R“ raide žymimos radialinės padangos, naudojamos beveik visiems lengviesiems automobiliams – diagonalinės padangos dažniausiai pritaikytos specializuotai technikai.

„18“ reiškia ratlankio skersmenį, „100“ yra apkrovos indeksas – šiuo atveju nurodoma, kad padanga pritaikyta iki 800 kg siekiančiai apkrovai. „W“ yra greičio indeksas, prilygstantis 270 km/h („H“ – 210 km/h, „V“ – 240 km/h, „Y“ – 300 km/h). „PremiumContact 6“ yra vasarinių „Continental“ padangų modelis, „MO“ žymėjimas reiškia, kad padangos atitinka „Mercedes“ modelių reikalavimus. BMW modeliams pritaikytos padangos žymimos žvaigždute (*), „Audi“ – „AO“, „Jaguar“ – „J“ – vien tik Europos automobilių gamintojams „Continental“ siūlo daugiau kaip 650 skirtingų padangų modelių su originalios įrangos žymėjimu.

Ką reikia žinoti apie padangų pagaminimo metus?

Padangų pagaminimo metus galima sužinoti pagal skaičius, esančius prie DOT raidžių. Pasižiūrėkite į paskutinius keturis skaičius – pirmieji du reiškia padangos pagaminimo savaitę (galimi skaičiai nuo 01 iki 53), o du paskutiniai – padangos pagaminimo metus. Tad, pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX2718“ reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 27-ą savaitę.

Iki 2000 metų padangų gamintojai padangų gamybos metus žymėjo trijų skaičių kombinacija. Taip pat paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Continental“ savo padangų žymėjime naudojo trikampį simbolį (◄) reiškiantį, kad padanga buvo pagaminta 10-ajame dešimtmetyje (pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX274◄“ reiškia, kad padanga buvo pagaminta 1994-ųjų metų 27-ą savaitę).

Rekomenduojama, kad visos automobilio padangos (įskaitant ir atsarginę), pagamintos prieš dešimt ir daugiau metų, būtų pakeistos naujomis – net ir tos, kurių protektorius dar nėra nudilęs.

Skaityti daugiau

Reklama

Skaitomiausi