Socialiniai tinklai

Eismas

3 priežastys pasikeisti padangas nelaukiant pirmojo sniego.

Avatar

Paskelbta

data

Bjūrant orams draudikai atkreipia vairuotojų dėmesį, kad tikrai ne pirmasis sniegas turi tapti signalu pasikeisti vasarines automobilio padangas į žiemines. Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad tai turi lemti objektyvios priežastys: oro temperatūra, vairavimo sąlygos bei ne ką mažiau svarbus individualus faktorius – nusistovėjęs vairavimo laikas. 

„Paprastai kai iškrenta pirmasis sniegas, prie servisų išsirikiuoja padangas pasikeisti norinčių vairuotojų eilės. Tačiau 2017 metų ruduo pasižymi tuo, kad tikrai dažnai lyja, kelių danga yra drėgna ar net šlapia, o naktį nukritus oro temperatūrai pasirodo šalnos ir vairuoti kartais jau tampa slidu“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, žieminės padangos neskirtos šiltam orui, nes tuomet dėvisi greičiau: skirtingi gamintojai rekomenduoja jas naudoti esant žemesnei nei +6–8 °C temperatūrai. Jei termometras nukrenta iki tokios ribos ir orų prognozės nėra džiuginančios, verta svarstyti apie padangų keitimą, nes žemesnės temperatūros sąlygomis vasarinės padangos savo ruožtu tampa kietesnės, todėl pailgėja transporto priemonės stabdymo kelias ant šlapios, šaltos ar slidžios kelio dangos.

Antroji priežastis galvoti apie žiemines padangas – realios vairavimo sąlygos. Jos gali labai skirtis, priklausomai tai miestas ar užmiestis, koks kelio dangos tipas, eismo intensyvumas.

Trečiasis argumentas „perauti“ automobilį yra įprastoje dienotvarkėje nusistovėjęs vairavimo laikas. Išvažiuojant anksti ryte ir grįžtant vakare žieminės padangos bus aktualesnės nei daug važinėjant dienomis, kuomet temperatūra pakyla iki savo paros piko.

„Vertinant dabartinius orus, važiuoti dienos metu žieminėmis padangomis – dar per „šilta“. Tačiau į darbą išvažiuojant anksti ryte, o grįžtant vakare, žieminės padangos jau yra tinkamos. Naudoti žieminių padangų paprastai neskubama dėl to, kad tai yra viena didžiausių ir svarbiausių investicijų šaltajam sezonui, o jei oras per šiltas, tokios padangos greičiau dėvisi. Todėl nereikia perskubėti, tačiau nereikia ir pirmojo sniego laukti – dėl tinkamo momento gali padėti apsispręsti objektyvios aplinkybės“, – sako A. Žiukelis.

Palyginti su vasaros mėnesiais, rudenį avaringumas priklausomai nuo oro sąlygų išauga apie 15 proc., taip pat padidėja vidutinis patiriamų žalų dydis. Pavyzdžiui, pernai liepą jis svyravo apie 600 eurų, o spalį ir lapkritį išaugo iki 800 eurų.

Anot A. Žiukelio, per metus nutinka bent keli atvejai, kuomet eismo įvykius sukelia plikomis ar vasarinėmis padangomis važiuojantys vairuotojai. Tačiau ir ne visos žieminės padangos gali užtikrinti pageidaujamą saugumą ir manevravimo laisvę.

„Pagrindinė bėda yra ta, kad nemaža dalis mūsų šalies vairuotojų teikia prioritetą garsių gamintojų, tačiau naudotoms ir senoms padangoms, kreipdami dėmesį tik į protektoriaus gylį. Tačiau įsigydami tokias padangas nežinome, kaip jos buvo naudotos – galbūt su jomis buvo trenktasi į duobę ar bordiūrą, ar tinkamomis sąlygomis buvo saugomos. Tokiu atveju rekomenduočiau atidžiai apžiūrėti, ar nėra pažeidimų, ar nesukietėjusi guma. Tačiau vis tiek rekomenduočiau įsigyti naujas, nedėvėtas padangas, atsižvelgiant į savo finansines galimybes ir norus“, – teigia A. Žiukelis.

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. Lankstesnė jų naudojimo tvarka taikoma tik mopedams, motociklams, triračiams bei keturračiams.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Ilgametę draudimo veiklos patirtį turinti bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 mln. eurų.

Komentarai

Jūsų komentaras

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Elektromobiliai

Mus puola – Elonas Muskas pareiškė, kad „Tesla“ atakuojama iškastinio kuro pramonės: „čia jums ne pasivaikščiojimas parke“

technologijos

Paskelbta

data

Skelbia

„Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas savo „Twitter“ paskyroje pasidalino nerimą keliančiomis žinutėmis. Elonas teigia, kad kompanija patiria „tradicinės iškastinio kuro pramonės ir tradicinės automobilių pramonės atakas.“

Amerikoje išrinkus prezidentu Donaldą Trumpą, kuris nepraleidžia progos įgelti elektromobilių sektoriui ir viešai demonstruoja savo prielankumą iškastinio kuro pramonei, pastaroji per paskutinius kelerius metus sustiprino savo pastangas „blokuoti klimato kaitos politiką“ ir į įvairias visuomenę klaidinančias iniciatyvas investuoja šimtus milijonų JAV dolerių.

Nuošalyje nelieka ir sparčiai augantis elektromobilių sektorius. Net ir tokios, iš pirmo žvilgsnio nekaltos reklamos, kaip neseniai paviešino „Toyota“ automobilių gamintojas, prisideda prie – reikia sakyti tiesiai šviesiai – propagandos skleidimo prieš elektromobilius.

Dar 2016-aisiais vykusioje konferencijoje Elonas Muskas teigė, kad „žmonės turi sukilti prieš negailestingą ir milžinišką iškastinio kuro pramonės skleidžiamą propagandą.“

Dabar „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas sako, kad „baimės kampanija prieš Tesla pasiekė naujas aukštumas.“

Elonas taip pat paaiškino, kodėl jis mano, kad jo įmonės yra puolamos:

„Tesla daro įtaką galingiems interesams. O didžiosios automobilių ir naftos kompanijos nežino ką reiškia padorus elgesys. SpaceX kovoja su pagrindiniais JAV kariuomenės rangovais ir dėl nacionalinių vyriausybių vykdomų kosmoso programų. Čia ne pasivaikščiojimas parke.“

Per pastaruosius keletą mėnesių „Tesla“ patiria itin didelį spaudimą. Paskelbus apie prastus 2019-ųjų metų pirmojo ketvirčio finansinius rezultatus, bendrovės akcijų kaina smuko. Bet tai jai ne pirmas kartas, kai „Tesla“ jaučiasi puolama.

Prieš kelerius metus „Tesla“ kompanija teigė, kad prieš juos vykdoma propaganda ir kompanija paviešino kokias schemas tuo metu naudojo naftos pramonė. O kad pastarosios atstovams netrūksta fantazijos ir pinigų – yra patvirtinusi ir buvusi EPA vadovė.

Visi šio ciklo įrašai:

Skaityti daugiau

Transportas

Naudinga žinoti: ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės?

Avatar

Paskelbta

data

Skelbia

Ką reiškia ant padangos šono užrašyti skaičiai ir raidės? Ši informacija nurodo padangos plotį, sienelės aukštį ir ratlankio dydį, taip pat žymi kokiu maksimaliu greičiu galima važiuoti šiomis padangomis ir kada jos buvo pagamintos. Taip pat vis dažniau ant padangų pateikiama ir tokia informacija kaip maksimalus apkrovos svoris ir kokio gamintojo modeliams jos pritaikytos – nepasiklysti šiuose žymėjimuose padės „Continental“ pateiktas pavyzdys, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ant padangos šono esantis užrašas „235/55 R 18 100 W PremiumContact 6 MO“ nurodo padangos plotį milimetrais, aukščio santykį, skersmenį coliais, apkrovos ir greičio indeksą, modelio pavadinimą ir gamintojo originalios įrangos žymėjimą.

Skaičius „235“ reiškia, kad padanga yra 235 mm pločio, o „55“ – santykį procentais tarp padangos aukščio ir pločio – milimetrais tokios padangos aukštis yra tik 130 mm. „R“ raide žymimos radialinės padangos, naudojamos beveik visiems lengviesiems automobiliams – diagonalinės padangos dažniausiai pritaikytos specializuotai technikai.

„18“ reiškia ratlankio skersmenį, „100“ yra apkrovos indeksas – šiuo atveju nurodoma, kad padanga pritaikyta iki 800 kg siekiančiai apkrovai. „W“ yra greičio indeksas, prilygstantis 270 km/h („H“ – 210 km/h, „V“ – 240 km/h, „Y“ – 300 km/h). „PremiumContact 6“ yra vasarinių „Continental“ padangų modelis, „MO“ žymėjimas reiškia, kad padangos atitinka „Mercedes“ modelių reikalavimus. BMW modeliams pritaikytos padangos žymimos žvaigždute (*), „Audi“ – „AO“, „Jaguar“ – „J“ – vien tik Europos automobilių gamintojams „Continental“ siūlo daugiau kaip 650 skirtingų padangų modelių su originalios įrangos žymėjimu.

Ką reikia žinoti apie padangų pagaminimo metus?

Padangų pagaminimo metus galima sužinoti pagal skaičius, esančius prie DOT raidžių. Pasižiūrėkite į paskutinius keturis skaičius – pirmieji du reiškia padangos pagaminimo savaitę (galimi skaičiai nuo 01 iki 53), o du paskutiniai – padangos pagaminimo metus. Tad, pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX2718“ reiškia, kad padanga pagaminta 2018 metų 27-ą savaitę.

Iki 2000 metų padangų gamintojai padangų gamybos metus žymėjo trijų skaičių kombinacija. Taip pat paskutiniajame praeito amžiaus dešimtmetyje „Continental“ savo padangų žymėjime naudojo trikampį simbolį (◄) reiškiantį, kad padanga buvo pagaminta 10-ajame dešimtmetyje (pavyzdžiui, žymėjimas „DOTXXXXXXX274◄“ reiškia, kad padanga buvo pagaminta 1994-ųjų metų 27-ą savaitę).

Rekomenduojama, kad visos automobilio padangos (įskaitant ir atsarginę), pagamintos prieš dešimt ir daugiau metų, būtų pakeistos naujomis – net ir tos, kurių protektorius dar nėra nudilęs.

Skaityti daugiau

Skaitomiausi